Jak vytvářet kvalitní content marketing?

Kvalitní obsahový content. Aneb, jak si získat místo ve světě sociálních sítí!

Facebook už sice zažil lepší dny, přesto se stále drží zuby nehty. Avšak Instagram, který je chloubou posledních pár let, rok co rok raketově vzrůstá. S jeho miliardou a čtvrt uživatelů, je tak mnohdy chaosem, kde se uchytí jen ti nejvytrvalejší. Twitter používají pisálci výstižných, krátkých výroků a LinkedIn zase profesionálové v oborech. 

 I přesto, že jste už známá firma, nikdy neuškodí trochu si připomenout, jak sociální sítě vlastně fungují. Věřte, dokonce i v chaosu se dá vyznat, když víte, jak se v něm pohybovat. 

Klíčem pro každou sociální síť je vytrvalost

Základem e-marketingu je hlavně vytrvalost. Představa, že se firma rozjede sama od sebe jen proto, že postujete dostatečně dlouho je špatný přístup. Sociální sítě jsou veliké, nezbedné hřiště, kde zkrátka nikdo nebude nikdy dostatečně originální. Existují však způsoby, jak se zviditelnit, a jak získat kýženou popularitu. Je to však věcí výdrže a neustálého hledání nových přístupů, interakcí a připlacení pár kaček k tomu. 

Reklamy na Instagram i na Facebook

Základem pro reklamu na sociálních sítích je nastavit si účet jako firemní profil. Ve Správci reklam pak naleznete nastavení, ve kterém určíte cílový okruh uživatelů, formát, rozpočet a dobu, po kterou se bude reklama zobrazovat. Nutno podotknout, že všechny tyto reklamy jsou placené. 

Na Instagramu existují čtyři typy reklam. Těmi jsou klasické fotky ve feedu, video reklama, karuselová reklama a reklama na Stories. 

Příspěvkové a video reklamy vypadají na první pohled úplně stejně jako zbytek feedu (nástěnky vašeho profilu, kde se ukazují všechny posty). Neměly by tedy vybočovat. Jediný rozdíl mezi ním a zbytkem feedu je, že je označen jako reklamní. Videa by pak měla mít slibný a poutavý úvod, aby donutila zákazníka pokračovat ve sledování. 

Carousel ad, aneb karuselová reklama je pak to samé, jedině s rozdílem, že se v reklamě vyskytuje do desíti fotografií, které se dají prohlížet v rámci jednoho příspěvku. Je vhodná pokud prezentujete více produktů naráz či v různých barevných provedeních. 

Stories je pak organickou formou propagace. Te to sponzorovaný příspěvek je vidět přes celý displej a nabízí všemožné ankety a URL odkazy. Má více kreativních možností propagace a vypadá lépe. Je však dostupný pouze 24 hodin, a poté zmizí. Můžete ho však snadno uložit ve Výběru z příběhů, kde budou příspěvky vidět napořád. 

Kde mám své přehled o svých přehledech?  

App Store a Obchod Play nabízejí aplikace, v níž můžete svůj účet propagovat, a sledovat jeho úspěšnost v rámci přehledů. Naleznete aplikace jako třeba Iconisquare, kde sledujete základní metriky (počet sledujících, lajků aj.).  Tato aplikace je vhodná pouze pro business uživatele. Podobných aplikací naleznete celou řadu, a všechny pracují na tom samém principu. Přichází však s pár vylepšeními, jako je třeba hromadná zpráva všem sledujícím, rušení sledovaní u vícera účtů zároveň aj. 

Nadále je tu pak Ads Manager, vytvořený i pro Facebook. Ads Manager tak propojuje tyto dvě sociální sítě, čímž vám umožňuje propagovat svůj produkt na obou sítích zároveň. Pokud si nejste jisti jak zaujmout, co dělat a jak se v tom všem vyznat, doporučujeme se obrátit na odborníky.

Přehledy na Instagramu

Na Přehledech, které má na Instagramu každý business účet, porovnávejte nejpopulárnější příspěvky se zbytkem contentu.  V čem se liší ty populární příspěvky od zbytku příspěvků? Možná byste podobné věci měli postovat častěji! V jaký čas jsou vaši followeři nejaktivnější, jaká je jejich demografie? 

Najdete je snadno otevřením nabídky v pravém horním rohu a klepnout na možnost Přehledy.

Interakce je klíč

Lajkujte komentáře pod vašimi příspěvky. Nebuďte tichou vodou, ale pořádnou přívalovou vlnou. Odpovídejte na komentáře, buďte přátelští a milí. Lajkujte komentáře, zapojujte se do dění. Neignorujte lidi ve vašich DM a buďte otevření každému dotazu, dokonce i tomu hloupému. 

Vzhled na Instagramu

obrázek

Sociální sítě, hlavně Instagram, si potrpí na hezkou vizáž. Proto některé firmy situují své příspěvky tak, že jsou čitelné jedině na feedu, kde tvoří jeden obří obrázek (to však nedoporučujeme). Vhodné je proto zvolit atraktivní styl příspěvků a celkově si určit svůj vzhled a styl. Konzistentní firmy působí profesionálněji, a jejich feed je více atraktivní.

Uživatelské jméno a popisek úrovně H1

Vaší bránou do světe povrchové přitažlivosti, je tedy ze začátku uživatelské jméno. 

Toto uživatelské jméno označené @, je od této chvíle vaším vlastním klíčovým slovem, pod kterým vás budou uživatele hledat. 

Nadále jsou tu popisky další úrovně tzv. H1, kam se stručně napíše, kdo jste. Např. pokud pracujete v marketingu, do H1, jednoduše napište Marketing. Lidé vás tak snadno najdou i na Googlu. 

BIO

BIO, aneb také biography, je v Instagramu popisek, který vidí lidé vlastně jako první. Některé firmy dělají tu chybu, že ho píší nejasně nebo moc obecně. Lidé vidí tedy nejen vaše posty ale i BIO. Spojením těchto dvou sfér by měl zákazník docela rychle pochopit, o co se vaše firma snaží. 

Klíčová slova

Tak, jako u každého marketingu, ani zde se nevyhnete klíčovým slovům. Ty byste měli však vypisovat stručně a věcně tak, aby je pochopil každý. Vhodné je vsunout je v přiměřené míře do vašeho uživatelského jména a H1 popisku. Potencionální sledovatelé tak snáze odhalí s kým mají tu čest. 

Hastagy z akcí a speciální hastagy

Zajímavé hastagy jsou pak hastagy z konkrétního odvětví. Řekněme, že cílíte na jogínky a jogíny. Pak nejspíš zvolíte hastagy jako yoga, fitness, health a jim podobné. Snadno pak proveďte analýzu, jaké hastagy zaujmuly nejvíce. 

Obecně však dělíme hastagy na několik typů:

Např. na Industry Tags. To jsou široké hastagy, které vás tzv. uchopí v daném odvětví. Vysvětlují vaše zaměření globálně. Pro příklad #Blogger, #Instructor, #Tennisplayer aj. 

Niche Tags jsou pak už konkrétnější tag, který použijí uživatelé, kteří vědí, co přesně hledají. Nejste tedy už jen blogger, jste #fitnessblogger. Fotografie vašeho pokrmu není jen Food, ale #Italianfood. 

Branded Tags identifikují vaši firmu jako takovou. Jedná se o vámi vymyšlené tagy, které kombinují váš business model s tím, kdo jste. 

Location Tags vás pak lokálně umístí. Vaši sledující snadno uvidí, kde vás třeba najít, a hlavně, jak sledovat vaše stopy. Např. když děláte malou degustační túru po Toskánsku, nezapomeňte v tagách zmínit  #Itálie #Toskánsko #víno #vino aj. 

Event Tags slouží k tagování festivalů, marketů, přehlídek, dobročinných sbírek aj. Třeba #KVIFF

Na Přehledech pak snadno zjistíte, kolik lidí interagovalo s daným příspěvkem díky tagům.

 

obr.

Jak zjistím jaký tag je nejpopulárnější?

Na tohle nepotřebujete žádné SEO machry. Instagram vám během psaní tagů vyhazuje ty nejpopulárnější jako první. Můžete také vidět kolik příspěvků je pod daným tagem zapsáno. Některé přesahují až milionová čísla. Určitě byste měli vzít ten, co má pod sebou vysoké číslo příspěvků, než ten, co má pouze čtyři. Takový tag se totiž s velkým úspěchem asi nesetkal. 

Pravidelnost je pravidlem

Příspěvky sdílejte pravidelně. Ne však v nánosech po desíti fotkách, které sdílnete po dvou minutách. To je začátečnická chyba. Sdílejte je raději méně (jednou do týdne) a kvalitně. Než mít na stránce stovky nicneříkajíc fotek. Sdílejte však obsahové, vzhledné fotografie, na které dávejte ten samý preset či filtr. Udržíte si tak konzistentnost. 

Jednotnost příspěvků

Právě jednotnost, bývá u sociálních sítí podceňovaná. Ne každý prodává super fotogenické produkty. Přesto ale může využít spoustu hezkých fotek nebo kreseb. Najmout si můžete třeba profesionálního fotografa, který vám pomůže fotky sjednotit v barvě a stylu. Firmy, které postují pokaždé jiný typ fotografie je pak těžké určit. Přeci chcete, aby se kdokoliv z uživatelů podíval na fotografii a hned pochopil, co prodáváte, kdo jste, na koho cílíte aj.

Presety

Presety mohou být filtry, které nabízí sám Instagram. Ty se však v poslední době moc nepoužívají, neboť je algoritmus vědomě tak trochu ignoruje. Je proto lepší používat aplikace z App storu či Obchodu play, jako třeba VSCO, nebo profesionální Photoshop. Sjednotit pak fotografie v barvě by neměl být problém. Pokud si s upravováním nevíte rady, najměte si na to třetí stranu. Tato investice se vyplatí.  

Alt text

Alt text je taková čtečka vašeho feedu. Klíčová slova by proto měla být zadána v názvu obrázku. Jedině tak je robot schopen nalézt váš příspěvek pod daným atributem. Alt text lze využít i na Facebooku. 

Stále nechápete co to je? Alt text pomáhá algoritmům pochopit, co se na fotografii nachází. Tím dokáže pak cílit na danou sortu lidí (cílovku), která o podobný content projevila zájem už předtím. Jedná se o organickou cestu k vyšším interakcím. 

A co ještě? Alt text vás vyhoupne až do Googlu, kde se objevíte pod daným klíčovým slovem. 

Jak ho vyplnit? 

Jedná se o pokročilá nastavení. Naleznete ho u lokality, tagu a dalších atributů, pod ikonkou Napsat alternativní text. 

Multichannel

Multichannel slouží pro větší pisálky jako způsob, jak zpropagovat svůj článek. Ten může shrnovat jediná fotografie, na které bude v popisku umožněno prokliknout se na váš blog. Odkazujte na svůj profil, kde jen to jde. 

Twitter

Twitter je specifickou sítí. Můžete na ní postovat obrázky, sdílet zajímavé články, novinky z oboru, své vlastní myšlenky aj. Některé firmy si na to najímají speciální třetí stranu, která tyto příspěvky hledá za ně. 

Stejně jako u Instagramu A Facebooku, i zde jsou vaši sledující vzhůru jen v určitou dobu. Zjištěním demografie svých fanoušků tak můžete postovat tak, aby byli ještě vzhůru. 

I zde tedy platí hastagy, které se nijak neliší těmi z Instagramu (zadávají se na levé sekci stránky). K Twitteru obecně přistupujte stejně jako k Instagramu. A to tehdy, když Twitter nepatří do klanu Facebooku. 

Tohle a spoustu dalšího jsou taje sociálních sítí. Pokud si nevíte rady, vyplatí se najmout si firmu, která tyto věci bude řešit za vás. Ne každý se na sociálních sítích cítíme dobře, a ne každému se na nich chce trávit tolik času. Jistě se najdou lidé, kteří vám od těchto problémů odlehčí.

Přejeme hodně štěstí! 

Další články ze světa online marketingu na váš e-mail

Maximálně 1x měsíčně, žádný spam, spousty užitečných informací, rad a tipů

Přihlášením k odběru novinek souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů


Líbil se vám článek?
Líbí se mi 0
Nelíbí se mi 0
Sdílet článek:

Další články, které by se vám mohli líbit

2. 10. 2021

Jak na marketingovou strategii?

Řadu firem donutil covid změnit své plány. Online business by se nakonec nevyhnul nikomu, ale pro ty, kteří do něj byli hozeni nepřipraveni, to může být problém. Jak na správnou strategii? Na to se podíváme v našem krátkém článku.

2. 11. 2021

Kvalitnější SEO a organické vyhledávání v 5 lehkých krocích

Pokud máte web nebo e-shop, určitě víte, jak je důležité SEO. Nejspíš už i víte, jaká klíčová slova přivádí vaše zákazníky a možná už tvoříte optimalizovaný textový obsah. Na úplné základy ale zapomenou i zkušení marketéři.

8. 07. 2022

Pište blog jako profesionál!

Jak psát dlouhodobě blog, který budou uživatelé i vyhledávače milovat? Jaké univerzální rady jdou pro tvorbu využít? Nejen tyto informace se dozvíte z našeho nového článku, který je zaměřený na téma copywritingu a psaní úspěšného blogu. Vyzkoušejte naše rady!

Máte zájem o spolupráci? Pojďme se do toho pustit

Zavolejte nebo nám napište zprávu. Pobavíme se o možné spolupráci a rozhodnutí, zda toho půjdete s námi pak necháme na vás.

Mám zájem o spolupráci