Proč je SEO extrémně důležité?

O pojmu optimalizace pro vyhledávače (SEO) se toho na celém internetu píše mnoho. Co je pravda a jak optimalizaci webu vnímáme dnes? To se dozvíte v našem nejnovějším článku. Nakoukněte pod pokličku našim SEO specialistům, kteří pomáhají budovat weby nás i naši klientů den co den.

Základy SEO

Zkratka SEO v angličtině doslova znamená Search Engine Optimalization. Český překlad by tedy mohlo zastupovat slovní spojení optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o optimalizaci webových stránek tak, aby dosáhly vysokých pozic ve výsledcích vyhledávání Googlu a dalších vyhledávačích. Jinými slovy to pro vás znamená, že potenciální zákazníci snadněji narazí na webové stránky vaší firmy.

Kvalitně vyřešené SEO se zaměřuje na více oblastí současně. Důležité je najít správná klíčová slova, které posléze vhodně použijete na vlastních stránkách. Analýzu klíčových slov je dobré doplnit také o vytváření kvalitního a užitečného obsahu, který bude uživatele skutečně zajímat. Významnou roli hraje i zařazování relevantních odkazů v rámci webu. Jak už tomu tak většinou bývá, nelze se obejít ani bez analýzy výsledků, abyste věděli, co máte v budoucnu zlepšit.

4 důvody, proč se bez optimalizace neobejdete

Proč by vás mělo SEO vůbec zajímat a je v dnešní moderní době možné se bez něj obejít? Bylo by to sice krásné a ubylo by spoustu práce, ale pokud se vaše firma pohybuje v online prostředí, v podstatě se bez kvalitní optimalizace neobejde. Proč se vyplatí na SEO nezapomínat?

1) Získáte větší množství relevantních návštěv

  • Čím více relevantních klíčových slov použijete, tím více bude na váš web proudit uživatelů, kteří se zajímají o vaši firmu.
  • Návštěvy lze proměnit v konverze, neboli prodeje vašeho zboží, či služby.
  • Pokud na svých webových stránkách neuvedete vhodná klíčová slova, Google a jiné vyhledávače nebudou vědět, jak vaše webové stránky indexovat.

2) Budete viditelní díky výstupům o vaší firmě

  • Krásnému a čtivě napsanému článku by rozhodně neměla chybět ta správná klíčová slova. Pište články o vašich produktech a službách a ukažte zákazníkům, proč mají nakoupit právě u vás. Zamyslete se, co je na vašich produktech jedinečné a prodejte to!
  • Někteří potenciální zákazníci možná nečtou blog, ale raději brouzdají po sociálních sítích. Nezapomínejte na ně a nachystejte jim nějaký zajímavý obsah třeba na Facebooku, Instagramu nebo TikToku.
  • Tím, že svou firmu ukazujete na tzv. sockách si budujete publikum uživatelů, kteří se mohou stát vašimi věrnými zákazníky, a firma působí důvěryhodněji.
  • Je libo k tomu všemu přidat emailový marketing? Určitě to nebude špatná volba. Skoro každý nějakou e-mailovou schránku vlastní a je šance, že si vaši zajímavou nabídku spousta lidí přečte.

3) Vaše webové stránky nebudou uživatele mást

  • Může se zdát, že vaše webové stránky jsou snadno ovladatelné. Nejste to ale vy, kdo se podílel na jejich vzhledu? Pro cizího uživatele může být rozložení vašeho webu matoucí a dříve než si stihne prohlédnout vaši nabídku, odejde frustrovaný jinam. Tak by to být určitě nemělo.
  • Vylepšením a aktualizací obsahu na webových stránkách výrazně zlepšíte zážitek vašich návštěvníků. Prosté podrobnější popisky a přidání více informací o vás a vaší společnosti pomohou zákazníkovi snadno se orientovat a také zvýší vzájemnou důvěru.

4) Budete na prvních stránkách vyhledávačů

  • Začleněním většího počtu relevantních klíčových slov do obsahu vašich webových stránek se vaše pozice ve vyhledávačích zvýší sama od sebe. To je pro zviditelnění vaší firmy zásadní, protože čím výše v žebříčcích budete, tím více lidí vás uvidí.
  • Zamyslete se sami, když si kupujete na internetu nějaký produkt, který odkaz si vyberete? Ten, který je mezi prvními, nebo v koutě se krčící odkaz na páté straně vyhledávače?
  • V dnešní rychlé době se nikomu nechce trávit čas dlouhým vyhledáváním na internetu. Dejte šanci SEO a přilákejte svoje kupující.

SEO nástroj Google Search Console

Jak napsat SEO článek

Když mluvíme o tom, že je dobré uživatele zásobit kvalitním obsahem, je potřeba si definovat i to, jak takový článek napsat. Neměl by totiž splňovat pouze to, že je v něm spousta klíčových slov, ale musí uživatele také zajímat.

Analýza klíčových slov

Nejdříve je nutné udělat SEO analýzu se zaměřením na vaši cílovou skupinu a její zájmy. To znamená získat klíčová slova, která vaši zákazníci pravděpodobně hledají, a dostatečně jimi protkat svůj web. Pro analýzu klíčových slov lze využívat nejrůznější software, přičemž velmi oblíbené je použití systému Collabim.

Ne z každého je hned SEO kouzelník, takže se určitě nebojte požádat o pomoc profesionály. Pokud si s analýzou nevíte rady, nebo ji nechcete sami složitě řešit, objednejte si profesionální řešení a pouze si užívejte výsledků. SEO analýza je skvělou investicí, která se dokáže velmi rychle vrátit v podobě zvýšeného povědomí o vaší značce a velkého množství prodejů.

Psaní článku

Když máte hotový seznam klíčových slov, je potřeba se rozhodnout, jaké téma budete chtít zpracovat. Ideálně by se mělo tematicky dotýkat nabízeného zboží či služby a přilákat potenciální zákazníky ke koupi.  Kromě toho je důležité v článku používat přirozený jazyk a vyvarovat se přílišnému používání klíčových slov, což může někdy působit poměrně nepřirozeně a strojeně.

Následně je potřeba udělat si průzkum vámi zvoleného tématu a vytvořit si osnovu s body, které chcete v článku obsáhnout. Dalším důležitým krokem je odkazovat se v blogových článcích na jiné webové stránky, případně další články. To pomůže vyhledávačům najít vaše webové stránky a zajistí návštěvníkům další informace o vašem podnikání.

Kromě toho byste měli v rámci obsahu příspěvku na blogu uvádět interní odkazy na další stránky vašeho webu. V neposlední řadě je důležité své blogové příspěvky propagovat. To lze provést prostřednictvím firemního účtu na sociálních sítích.

Na co raději zapomenout?

Při tvorbě blogových článků je dobré se vyhnout především neetických praktik zvaných Black Hat SEO. Konkrétně se jedná o přílišné používání klíčových slov na úkor kvalitního obsahu, kopírování cizího obsahu nebo skrývání velkého množství klíčových slov stejnou barvou, jako má pozadí webové stránky.

I když tyto praktiky mohou krátkodobě zvýšit povědomí o vašich webových stránkách, pravděpodobně se časem nevyplatí. Například společnost Google si nekalé praktiky ve světě SEO velmi hlídá a má stanovené i případné postihy pro majitele neférových webových stránek.

Kvalitní články budou skvěle propagovat vaše produkty a služby

První stránky vyhledávačů

Umístit se vysoko ve vyhledávači znamená, že si potenciální zákazníci lehce všimnou vašich webových stránek a mají motivaci kliknout na odkaz a pravděpodobně u obchodníka i nakoupit. Výši umístění výsledků určuje algoritmus společnosti Google.

Mezi faktory ovlivňující pozici ve vyhledávači patří technické aspekty, jako je kvalita kódu, struktura a rychlost webu. Důležitou roli hrají také odkazy z jiných webových stránek. Váš web ve výsledku působí důvěryhodněji a je více vidět.

Jak funguje vyhledávání na Google?

Prvním pojmem spojeným s fungováním tohoto vyhledávače je crawling. Jedná se o způsob, kterým Google vyhledává nové informace. Obvykle vyhledává nové webové stránky tak, že sleduje odkazy z jedné webové stránky na druhou. Proto se vyplatí, pokud máte tu možnost umístit svůj odkaz na jiné webové stránky, které jsou již prověřené časem.

Jakmile Google najde vaši webovou stránku, analyzuje obsah na stránce a uspořádá jej v knihovně informací. Tomuto postupu se říká indexování. Pokud jde o SEO, můžete usnadnit Googlu pochopení obsahu vaší stránky, prostřednictvím již zmíněných tipů. Po indexaci vašeho webu Google nejenže ví, že web existuje, ale také si prohlédl stránky s produkty na vašem webu a pochopil, jaké zboží a služby prodáváte.

Když uživatel zadá něco do vyhledávacího pole, Google projde svou knihovnu obsahu a zjistí, které webové stránky by byly pro uživatele nejrelevantnější. Aby Google zobrazil jako první nejužitečnější výsledky, může kromě hledaných slov zohlednit i takové faktory, jako je například geografická poloha a jazyk. Například když si zadáte do Googlu slovo pizza, pravděpodobně vám vyhledávač nejdříve ve výsledcích nabídne pizzerie ve vašem okolí a například články o výrobě pizzy umístí trochu níž. Předpokládá totiž, že pizzu budete primárně chtít jíst a ne o ní pouze číst.

SEO je často spojeno s organickým vyhledáváním. Organický znamená, že výsledky vyhledávání se zobrazují v pořadí podle toho, co osoba zadala do vyhledávacího pole. Organické výsledky vyhledávání nejsou placené ani ovlivňované firmami. Jsou zcela odlišné a oddělené od ostatních míst na stránce s výsledky vyhledávání, která jsou placena firmami. Ty se nazývají reklamy a při jejich zobrazení je uvidíte označené jako reklamy.

Na co se zaměřit při péči o SEO

Kromě odkazů vyhledávače analyzují také obsah webových stránek, aby zjistily, zda bude relevantní pro daného uživatele. Velká část SEO spočívá ve vytváření obsahu zaměřeného na klíčová slova, která uživatelé vyhledávačů nejčastěji hledají. Skvělým příkladem jsou například blogové články, ve kterých jsou dostatečně zastoupena často hledaná klíčová slova.

Další důležitou složkou SEO je struktura webové stránky. Konkrétně kód programovacího jazyka, ve kterém je web naprogramovaný.  Podle toho, jak je kód strukturován, lze ovlivnit schopnost vyhledávače vyhodnotit stránku jako relevantní. Zahrnutí vhodných klíčových slov do názvu, adresy URL a hlavičky stránky pomůže s umístěním vysoko ve vyhledávači.

Propojení PPC a SEO

O tom, co je SEO, se často také mluví ve spojitosti se zkratkou PPC, tedy Pay Per Click. V překladu to znamená něco jako platba za kliknutí. SEO je jak jsme zmínili organické a představuje neplacený rozvoj zobrazování výsledků ve vyhledávačích.

Při zadání daného výrazu se totiž zobrazí jak placené reklamy, tak i odkazy pocházející z organického vyhledávání, skrze klíčová slova, objevující se na konkrétním webu. Vyhledávač Google řadí výsledky podle relevance pro vyhledávající osobu. PPC je naopak placená forma zviditelnění v podobě reklamy zobrazující se například na webech společnosti Google nebo Seznam.

Pro správné nastavení PPC, je vhodné oslovit kvalitního PPC specialistu, který vám rád se vším poradí. Výsledky půjdou vidět a pro majitele firem je to prakticky bez stresu. Případně je možné se obrátit na PPC agenturu, která vám nabídne své cenné služby.

Ani jedna věc ale nejde nutně proti sobě, spíše se SEO a PPC krásně doplňují. Ve snaze přilákat nové potenciální klienty a zákazníky je dobré věnovat se oběma a zapojit navíc i další marketingové nástroje. PPC marketingu se věnujeme více do hloubky v ostatních článcích na blogu.

Pro nejlepší výsledky využijte služeb marketingové agentury

Nástroje a software pro SEO analýzu

SEO analýze se používají různé programy, které výrazně usnadňují práci, a to nejen s výběrem vhodných klíčových slov. Většinou bývají placené, ale dají se najít i varianty zdarma. Algoritmy vyhledávačů se neustále mění a na optimalizaci je nutné pracovat postupně. Dalo by se nad ním přemýšlet, jako nad natíráním nějaké světové památky barvou, aby vypadala pořád hezky a udržovaně. Přičemž práce jsou tak rozsáhlé, že trvají během celého roku a jakmile jsou u konce, je potřeba kvůli průběžnému opotřebení znovu začít na začátku. Pro jednoho člověka je udržovat SEO aktuální poměrně dost práce, a proto je dobré tento důležitý úkol svěřit do rukou profesionálů.

Collabim

Collabim je oblíbený nástroj pro vše související s optimalizací. Nejdůležitějším úkolem tohoto softwaru je udržovat přehled o pozicích ve vyhledávačích. Jeho nesmírnou výhodou je přehled o tom, jak si vede vaše konkurence. Můžete tak přizpůsobit svůj obsah často vyhledávaným výrazům a zviditelnit svoje webové stránky.

Měření pozice ve vyhledávačích probíhá tak, že v časových intervalech se hledají výsledky vyhledávače a je hledán výsledek pro váš web. Když odkaz najde, zaznamená jeho pozici a tu reportuje nejčastěji v podobě Excelu. S výslednými daty se dá dále pracovat a zvyšovat svoji šanci pro umístění na prvních stránkách vyhledávačů.

SEO nástroj Collabim

Ahrefs

Dalším využívaným softwarem je Ahrefs, který nabízí práci s Keywords Explorer. V podstatě pracuje s obrovskou databází více než 7 miliard klíčových slov, což je opravdu obrovské číslo. I když se jedná o mezinárodní software, najde se zde i velké množství klíčových slov v češtině. To, že se výrazy často vyhledávají, ještě neznamená, že lidé na výsledky vyhledávání kliknou. S použitím nejen softwaru Ahrefs jsme v TIGE schopni zjistit odhadovaný počet kliknutí na vaše klíčová slova a vybrat ta nejrelevantnější, která jsou šitá vaší firmě na míru.

Nástroj Keywords Explorer hledá klíčová slova různými způsoby. Nejdříve hledá frázovou shodu, která obsahuje cílové klíčové slovo. Zároveň se sledují návrhy vyhledávání, tedy dotazy, které lidé zadávají do vyhledávače. Při analýze klíčových slov v Ahrefs nezapomínáme ani na nově vyhledávané výrazy, které byly do databáze přidány poměrně nedávno.

Zahraniční SEO nástroj Ahrefs
 

Screaning Frog

Software Screaning Frog se specializuje na SEO a audit webových stránek. V TIGE jej používáme k procházení webových stránek, kde by ruční kontrola každé stránky byla velmi pracná. Za pomoci Screaning Frog můžeme efektivně najít problémy s přesměrováním nebo duplicitní stránkou. Služba SEO Spider nám umožňuje exportovat klíčové prvky SEO, jako je URL, nadpisy, název stránky a meta description. Zjištěná data shromažďuje do tabulky, takže je lze skvěle použít jako podklad pro SEO analýzu.

Zahraniční SEO nástroj Screaming Frog

Marketing Miner

Služba Marketing Miner nabízí, podobně jako předchozí, komplexní informace o klíčových slovech a SEO. Tento software nám pomáhá i při zpracování SEO auditu a nabízí možnost využití až 20 nástrojů, které zajišťují kvalitní výsledky. Ani v tomto případě se nejde obejít bez měření pozic ve vyhledávačích. Navíc se v Marketing Miner dá efektivně sledovat, jak se daří konkurenci a přizpůsobit tomu zvolenou strategii.

Při práci s Marketing Miner nezapomínáme ani na Link building, tedy vyhledávání webů, které jsou vhodné pro umístění zpětných odkazů, které mají vyhledávače tolik rádi. S tímto softwarem je možné také kontrolovat indexaci a zkoumat, které stránky nejsou zaindexované.

Český SEO nástroj Marketing Miner
 

SEO prakticky a efektivně

Kvalitní SEO rozhodně není jednorázovou záležitostí a vyplatí se věnovat mu pozornost. Nicméně správně zpracovaná optimalizace může být poměrně časově náročnou záležitostí, zvláště pro zaneprázdněné podnikatele. Nejkvalitněji dokáže SEO zpracovat marketingová agentura se zkušenými odborníky, pro které je efektivní optimalizace denním chlebem a nezalekne se žádné překážky.

Nemusí se z vás stát hned odborník přes optimalizaci webu, abyste v online světě uspěli. Proč by vlastně měl, když vlastnit firmu je samo o sobě práce na plný úvazek? Nejlepším řešením je obklopovat se odborníky z praxe, kteří vaši firmu dostanou na přední příčky ve vyhledávání. S pomocí marketingové agentury bude první, co vaši potenciální zákazníci uvidí, odkaz na váš optimalizovaný web. Objednávky se jen pohrnou a váš byznys vám bude dělat samou radost. Popularita vaší značky navíc raketově vzroste a lidé o vás budou vědět.

U nás se optimalizování webů úspěšně zabýváme již několik let a poskytujeme dlouhodobou péči o SEO. Svědčí o tom i skvělé výsledky našich klientů, kteří díky spolupráci s námi rozšířili své podnikání, a výrazně jim stouply zisky.

Zvýšení obratů a počtu nakupujících o desítky procent a spousta ušetřených peněz díky optimalizaci. Zní to jako pohádka? S TIGE se stává příjemnou skutečností, která se výrazně projeví na růstu vaší firmy. Stačí si prohlédnout případové studie a přesvědčit se na vlastní oči.

Jsme si dobře vědomi toho, že vaše společnost je pro vás vším a péči o její zviditelnění nesvěříte jen tak někomu. Při spolupráci s námi se můžete těšit na profesionální řešení, vysokou rychlost provedení, osvědčenou kvalitu výstupů a včasně dodanou práci. Neradi chodíme kolem horké kaše a vaše spokojenost je pro nás prioritou. Půjdete do toho s námi?

 

Další články ze světa online marketingu na váš e-mail

Maximálně 1x měsíčně, žádný spam, spousty užitečných informací, rad a tipů

Přihlášením k odběru novinek souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů


Líbil se vám článek?
Líbí se mi 1
Nelíbí se mi 0
Sdílet článek:

Další články, které by se vám mohli líbit

2. 10. 2021

Jak na marketingovou strategii?

Řadu firem donutil covid změnit své plány. Online business by se nakonec nevyhnul nikomu, ale pro ty, kteří do něj byli hozeni nepřipraveni, to může být problém. Jak na správnou strategii? Na to se podíváme v našem krátkém článku.

5. 12. 2022

Pište blog jako profesionál. Vše ověřené praxí!

Jak psát dlouhodobě blog, který budou uživatelé i vyhledávače milovat? Jaké univerzální rady využít? Článek zaměřený na triky a tipy v copywritingu a psaní úspěšného blogu. Vyzkoušejte v praxi!

2. 06. 2022

Trendy a předpovědi pro online marketing v roce 2022

Které technologie ovlivní marketingový trh, proč potřebujete dát šanci TikToku a kolik sekund udrží dnes zákazník pozornost? Na tyto a další otázky odpovídáme v ultimátním průvodci marketingových trendů pro rok 2022.

Máte zájem o spolupráci? Pojďme se do toho pustit

Zavolejte nebo nám napište zprávu. Pobavíme se o možné spolupráci a rozhodnutí, zda toho půjdete s námi pak necháme na vás.

Mám zájem o spolupráci