Pokud máte web nebo e-shop, určitě víte, jak je důležité SEO. Nejspíš už i víte, jaká klíčová slova přivádí vaše zákazníky a možná už tvoříte optimalizovaný textový obsah. Na úplné základy ale zapomenou i zkušení marketéři.
Pokud znáte svoji cílovku, víte, jaká používat klíčová slova, sypete je na web ve velkém, ale stále nemáte pořádnou návstěvnost z organického vyhledávání, podívejte se na svůj web na chvíli očima vyhledávače. Uvědomte si, že vyhledávače neprochází váš web jako celek, ale jako jednotlivé stránky. Proto je důležité, aby každá stránka na webu měla svůj význam a obsah, k čemuž si klidně nakreslete jednoduchou sitemapu. Homepage může samozřejmě sloužit jako rozcestník, měla by ale odvádět do jednotlivých (relevantně pojmenovaných a naplněných) podsekcí, které mají vlastní obsah, metadata i klíčová slova.
Zdá se vám to časově náročné? Máte pravdu. Investice do pořádné analýzy klíčových slov a úprava jednotlivých stránek na vašem webu ale přinese dlouhodobé výsledky. Pokud nemáte excelentní znalost SEO a zkušený tým copywriterů, časově i finančně vychází rozhodně lépe domluvit se s profesionály, kteří mají v oblasti zkušenost a nastartují vám SEO během relativně krátké doby.
Ať už si web programujete sami, nebo využíváte na jejich úpravu editor, vždy máte možnost upravit meta title a description, tedy titulek a popis. Pokud jste tyto dvě kolonky v dobré víře hlavně zaplnili klíčovými slovy, zamyslete se teď, zda jsou vždy relevantní. Pokud metadata obsahují příliš mnoho klíčových slov nebo neodpovídají obsahu, stane se, že je Google prostě ignoruje.
Titulek i popis je narozdíl od jiných metadat viditelný pro uživatele při vyhledávání a může tedy ovlivnit jejich rozhodovací proces při vyhledávání a posléze nákupu. Pro kladné ohodnocení stránek vyhledávači je ale důležitější, aby metadata byla relevantní obsahu stránky.
Podívejte se na následující příklad:
Možná se vám zdá, že jeden z odkazů má lepší popisek pro vyhledávaný výraz “elektrický sporák” než druhý. Záleží ale na tom, co je obsahem daných stránek. V prvním případě by uživatel dle popisku očekával obsahovou stránku s informacemi o sporácích (a je možné, že právě informace jsou to, co při zadání výrazu hledal). V druhém případě je patrné, že jde o prodej sporáků a navíc se uživatel rychle dozví, že jsou na skladě.
Zamyslete se tedy vždy nad tím, zda popisek stránky opravdu odpovídá obsahu, který následně uživatel (a vyhledávač) na stránce najde.
Pokud nahráváte na web obrázky, můžete jejich názvem a popisem usnadnit vyhledávačům indexaci. Vyhledávače nevidí, co je na obrázku, ale prochází kód stránky, takže obrázek s názvem “ja” bez alternativního popisu bude nejspíš úplně ignorovat., Pokud ale do popisku obrázku (alt textu v kódu) uvedete “Jaromír Jágr při hraní hokeje,” nejen, že se vám uvedené výrazy počítají do klíčových slov a posílí SEO, zároveň se zvýší pravděpodobnost, že se stránka nabídne uživateli při vyhledávání obrázků.
Proč využívat alt text a nestačí pojmenovat obrázek? Název obrázku je dobré mít výstižný, důležitější je ale používat názvy obrázků bez háčků, čárek a hlavně bez mezer, aby byly stránky čitelné pro všechny operační systémy. Alt text se také zobrazí, pokud se obrázek z nějakého důvodu nenačte.
Dalším důležitým důvodem, proč vyplňovat Alt text, je zobrazování těchto popisků nevidomým, kteří prochází vaše stránky za pomoci hlasové čtečky. Alt text tedy neslouží jen v krajních situacích a jako klíčová slova pro uživatele, ale velké skupině lidí bez zraku může oznámit obsah obrázku, což je důležité zejména u obrázků, které doplňují kontext stránky, jako jsou infografiky nebo barevné varianty produktu. Popisek tedy vždy pište ve stejném jazyce jako zbytek stránky.
Snad vás již napadlo ze všech podstránek odkazovat zpět na úvodní stránku skrze logo, menu nebo patičku, stejně jako tomu je na většině webových stránek. Důvodem je samozřejmě návyk uživatelů, kterému chcete jít naproti, zároveň ale při ohodnocení důležitosti stránky vyhledávači platí pravidlo, že stránka, na kterou vede nejvíc odkazů, je považována za nejdůležitější.
Podívejte se znovu na všechny podstránky svého webu: vede na ně dostatečné množství odkazů? Z hlavičky, patičky a hlavně z textů na jiných stránkách? Odkazují na jednotlivé podstránky vaše newslettery, sociální sítě a externí weby? Pokud na stránku nevede žádný odkaz, pravděpodobně ji vyhledávače neindexují vůbec, nebo jim bude indexace dlouho trvat. Pro vytvoření kvalitního prolinkování a kontroly odkazů na webu je určitě dobrý nápad se obrátit na šikovnou marketingovou agenturu, která pro tyto situace využívá pokročilé SEO nástroje.
Královská rada všech SEO tipů spočívá v tvorbě kvalitního a relevantního obsahu, který samozřejmě obsahuje co nejvíce klíčových slov, důležitější ale je, že dává smysl a tím pádem odpovídá na dotaz uživatele. Stejně jako algoritmy sociálních sítí nebo PPC reklamy, i vyhledávače své postupy stále zdokonalují. Jsou rychlejší a chytřejší než v minulém desetiletí a naučily se ignorovat jak nesmyslné shluky klíčových slov, tak podezřelé zpětné odkazy, a to všechno proto, aby bylo vyhledávání pro uživatele co nejjednodušší.
Přes 65 % vyhledávaných výrazů na Google jsou dnes tzv. no-click searches, kde uživatel dojde k odpovědi na svůj dotaz přímo ve vyhledávači, aniž by musel stránku vůbec navštívit. Tuto “nultou pozici” ve vyhledávání neovlivňuje ani reklama, ani žádný magický snippet, ale vyhledávače ji vytváří samy právě na základě scrapování všech stránek s relevantním obsahem. Pokud máte cílovou skupinu a téma, ke kterému se můžete komplexně vyjádřit, je na čase začít. Ale pořádně.
S nastartováním SEO a organického vyhledávání, tedy s analýzou klíčových slov, indexací stránek, interními odkazy i zpětnými odkazy (tzv. linkbuilding) vám pomůže tým zkušených profesionálů TIGE. Optimalizování webu pro vyhledávače a SEO strategie je už několik let naše parketa – podívejte se na case studies a zkušenosti našich klientů, ať si dokážete představit, jak úžasný má SEO potenciál.
Které technologie ovlivní marketingový trh, proč potřebujete dát šanci TikToku a kolik sekund udrží dnes zákazník pozornost? Na tyto a další otázky odpovídáme v ultimátním průvodci marketingových trendů pro rok 2022.
Jak psát dlouhodobě blog, který budou uživatelé i vyhledávače milovat? Jaké univerzální rady využít? Článek zaměřený na triky a tipy v copywritingu a psaní úspěšného blogu. Vyzkoušejte v praxi!
Řadu firem donutil covid změnit své plány. Online business by se nakonec nevyhnul nikomu, ale pro ty, kteří do něj byli hozeni nepřipraveni, to může být problém. Jak na správnou strategii? Na to se podíváme v našem krátkém článku.
Zavolejte nebo nám napište zprávu. Pobavíme se o možné spolupráci a rozhodnutí, zda toho půjdete s námi pak necháme na vás.
Mám zájem o spolupráci